min
Teacher resource
Student resource
in-class activity
off-class activity
Ruutfunktsioon
Mathematics
29.10.2016 18:17
|
512
|
0
|
2
|
Text view
Grade: 9
|
Duration: 90
small profile!
Ruutfunktsiooni mõiste tekkitamine paaris uurimusliku töö tulemusena.
Koostades erinevad mudelid Geogebras õpilased tutvuvad parabooli mõistega. Seejärel koostavad ruutfunktsiooni valemi ning uurivad ruutfunktsiooni arvuti abil.
Juhendid on võetud õpikust:
L.Lepmann, T. Lepmann, A. Telgmaa, A.Undusk. Matemaatika 9.klassile, 1. osa. Koolibri (2013)
Töö õnnestub ainult siis, kui õpilased on eelnevalt tuttavad programmiga Geogebra ning oskavad kasutada peamisi nuppe ja käske (vastasel juhul töö peab toimima õpetaja juhendamisel, mis piirab võimalusi õpilastel avastama uut teadmist iseseisvalt).
Stsenaariumi kirjeldus:
I osa
Õpilased 3 erineva juhendi abil 2 arvutiga ja 1 paberi voltimise abil loovad uue joone (parabool). (Kuigi juhend on neile ette antud, nemad saavad võrrelda oma vahel tekkinud jooned, ning kogeda seda, et erinevad tegevused toovad sama tulemuse.)
Ühises ajurünnakus õpilased tuletavad meelde, kus nad on näinud paraboolikujulised objekte. (Toetuvad oma kogemustele.)
II osa
Kui eelnevas osas paraboolid ilmusid ilma valemiteta, sisi selles osas õpilased uurivad erinevad protsessid, mis on kirjeldatud matemaatiliselt ehk valemite abil. Tulemuseks on parabooliga seotud ruutfunktsiooni valem (küll ainult y = ax^2 kujul).
III osa
Kodusetööna õpilased jälle vaatavad enda ümber ning otsivad paraboolikujulisi objekte ning pildistavad neid. (Isiklikule kogemusele on avatud, tunnetuslik ja loov)
IV osa
Pildi järgi ruutfunktsiooni valemisse kordajate tekkitamine. Õpilased kogevad, et igal matemaatilisel joonel on olemas vastav võrrand.

Individual
Pair
Small group
Whole class
Projector/TV
Smartboard
Computer
Tablet
Smartphone