Teacher resource
Student resource
in-class activity
off-class activity
meta

Õpime koos toiduvalmistamist!

Handicraft
13.11.2016 16:02 | 271 | 0 | 2 | Text view
Grade: 8 | Duration: 135
small profile!
Antud õpistsenaariumis lähtun sotsiaal-kultuurilise õppimiskäsitluse põhimõtetest: * õpilane omandab uusi teadmisi eelkõige läbi ühistegevuse toetudes õpetajale, kellel on olemas teadmised, pädevused - õpetaja jagab oma teadmisi toiduvalmistamise kohta, annab soovitusi, näpunäiteid; * õpilased osalevad aktiivselt õppeprotsessis - kõik õpilased on kaasatud toiduvalmistamisse, keegi ei ole passiivne vaatleja; * õpetamine on tulemuslikum, kui keskendutakse mõtlemisele ja arusaamisele, mitte mehaanilisele päheõppimisele - õpetaja selgitab miks ja mida tuleb toiduvalmistamise etappide juures jälgida; * omandatud teadmisi saavad õpilased kasutada ka teistes situatsioonides - nt oskab ka kodus valmistada (sellist) toitu; * grupitöös ja kaaslastega mõtteid vahetades arendavad õpilased sotsiaalseid oskusi ja parandavad ka suhtlemisoskust - toitu valmistatakse väikestes gruppides; * Oluline on jälgida põhimõtet, et töö käigus omandatav materjal on optimaalne. Jälgides neid õppimiskäsitluse põhimõtteid on tõenäoline, et õpilased talletavad teadmised ja kasutavad neid ka päriselus (Pata, 4. kontaktpäeva loengumaterjal). Tunniks on ettenähtud 3 järjestikku õppetundi (3 x 45 minutit). Toiduvalmistamise tundide jaoks on õppeaasta alguses sisse seatud ka aine blogi, kuhu tehakse ühiselt (õpetaja koos õpilastega) sissekandeid toiduvalmistamise tundidest (sisaldab pilte, soovitusi, kogemusi jne). Et ühiselt toiduvalmistamist õppida algab tund käsitöö klassis väikese teoreetilise osaga. Teemaks on piim ja piimasaadused. Õpetaja kasutab Classflow keskkonda (juhitud esitlus, kus vastavalt soovile saadab õpilase seadmesse tegevusi), et aktiviseerida õpilasi arutlema ja oma teadmisi jagama. Tekib ühine arutelu ja mõtete vahetus. Seejärel jagatakse loosiratta (veebikeskkond ClassTools) abil õpilased 2-3 liikmelisteks gruppideks (sõltub õpilaste arvust). Õpetaja jagab igale grupile ühe retsepti ja lisaks ka "järeltööd" nagu näiteks lauakatmine, nõudepesemine, tööpindade korrastamine. Toitudeks on täidetud pannkoogid, kohupiima pannkoogid, täidetud vahvlid. Grupid tutvuvad kõigepealt enda retseptiga, jagavad grupisiselt ära ülesanded ja asuvad kööki, et valmistada vastavalt retseptile ühiselt toitu. (eelneb kätepesu, põlle ettepanek, mütsi pähepanek). Õpetaja suunab kogu õppeprotsessi käigus õpilasi, annab näpunäiteid, jagab oma teadmisi. Igal grupil on kasutada ka iPad. Tunni käigus tehakse pilte töö etappidest (mõnest olulisest vaheetapist, lõpptulemusest, korrektselt kaetud lauast), et hiljem teha ühine blogipostitus käsitöötunni ajaveebi (Weebly keskkonda). Peale toitude valmimist istutakse ühiselt korrektselt kaetud laua ääres, maitstakse valminud toite, analüüsitakse nende tegemist, jagatakse saadud teadmisi. Peale köögi korrastamist tehakse ühiselt blogisse sissekanne tunni tegemistest ja õpitust. Antakse hinnang tunnile, õpitule.
Raikküla Kool
Joined 09.2016