min
Teacher resource
Student resource
in-class activity
off-class activity
Õpistsenaarium tähelepaneliku ja empaatilise klassikultuuri loomiseks
15.01.2017 03:43
|
510
|
0
|
0
|
Text view
Grade:
|
Duration: 160
small profile!
Temet nosce – tunne ennast. Läbi teiste.
Antud õpistsenaarium on jätk enesekohaste oskuste arendamise suunale, kasutades tähelepanu ja tedveloleku vahendeid.
Kahe tunni ülesandeks on eelmistes etappides kogutud tähelepanelikkust rakendada klassi kultuuri hoolivamaks muutmisel, õppides tundma iseenda ja teineteise iskupäraseid omadusi.
Õpilastele tutvustatakse ja täidetakse koos MBTI'l põhinevat psühhotüübi testi, mis avavad eri käitumismustrite tüüpe ja tausta.
Koos analüüsitakse testi tulemusi ning kaardistatakse kogu klassi psühhotüübid, märkides ära suurimad erisused ja sarnasused.
Sarnasuste alusel luuakse neljased grupid, kes võtavad käsiltlead endaga kõige vastasmärgilisemad omadused, ning arutavad omavahel, kuidas ennast vastavas suunas arendada. Õpetaja osutab klassis vastuolulisemad grupid ja annab kummalegi poole ülesande teineteist jälgida ning teadlikumalt omavahel suhelda.
Pärast nädalast koduse töö vaatlusiperioodi tullakse uuesti kokku, et iseenda ja teise grupi jälgimisest empaatilist tagasisidet anda.
Isikliku tööna vormistavad õpilased oma arengu visiooni, milles seavad eesmärgi teatud valdkonnas tähelepanelikumad ja empaatilised olla. Iga õpilane valmistab endale värvilise 10x10cm meeldetuletuskleepsu kavandi Instagrami nutiäpiga, mille õpetaja hiljem kõigile välja prindib.
Õpetaja teeb 2 kontakttunni kokkuvõtte, ning annab võimaluse vabatahtlikuks jagamiseks.
Õpetaja teeb kokkuvõtva sissejuhatuse järgmisesse teemasse, milleks on klassi ühisürituse korraldamine empaatilise kultuuri arendamiseks.
Vastavalt sotsiaal-kultuurilisele õppimiskäsitlusele kasutatakse õpistsenaariumis:
– õppegrupp on kaasatud aktiivselt õpiprotsessi, toimub intensiivne sotsiaalne õpe vaatluse ja arutluse läbi.
– olles kaasatud grupitöösse suureneb suhtlemisvilumus, ning julgus erinevustega hakkama saada.
– kuna õpiprotsessi keskmes on isiklik areng, on kindlustatud suurem kaasatus.
– erisuste reflektsiooni läbi tõuseb empaatia.
– vaatlusanalüüsi keskendumine klassikaaslastele (samavanused) aitab hoida materjali keerukuse optimaalsena
Kasutatud sotsiaal konstruktivistliku õppimiskäsitluse eeliseks on õppeprotsessis aktiivne osalemine, mistõttu õpilased omandavad rohkem teadmisi ja naudivad õppimist rohkem (Pata, 2016).

Mother scenario
- Anu Männisalu | Koosoleku reeglite loomine
Individual
Pair
Small group
Whole class
Projector/TV
Smartboard
Computer
Tablet
Smartphone